Поводом
обележавања Светског дана вода, 22.03.2019. године у петак, на прва два часа реализована
је интердисциплинарна настава са циљем да се ученици подсете на важност заштите
вода и да би се подигла свест о значају вода.
Наставна
јединица: У сусрет Светском дану воде.
Циљ часа:
Развијање еколошке свести.
Часу су присуствовали
директор школе Радмила Божић и психолог школе Драгана Живковић.
Наставници
и учитељи који су учествовали у реализацији активности у склопу
интердисциплинарног приступа у настави су:
Љиљана Миросављевић
|
проф.разр.наставе
|
Ивана Ивановић
|
наставник
српског језика
|
Светлана Николић
|
наставник
географије
|
Урош Лазић
|
наставник
математике
|
Наташа Вучетић
|
наставник
физичког васпитања
|
Бојана Ковач
|
наставник
хемије
|
Са
циљем да се обједини што више предмета у целину, наставници и учитељи су
реализовали интегративну наставу на обали Зворничког језера, за ученике трећег,
петог, шестог, седмог и осмог разреда. Свако од њих је имао одређен план
активности (укупно 6 активности) кога се придржавао током реализације часа како
би ученици проширили знања о води, развили еколошку свест, схватили значај
очувања природе и мера које је неопходно предузети како би се очувала животна
средина. Кроз све ове активности ученици су радили у групама и свака група
имала је одређени задатак. На тај начин се подстиче тимски рад и ученици између
себе деле обавезе и одговорност. Кратак опис активности:
Учитељица
Љиљана Миросављевић је припремила задатак у првој активности где су
ученици требали да склопе реченице од
измешаних речи и слогова.
У
другој активности наставница српског језика Ивана Ивановић је ученицима дала
задатке из у којима су требали да осмисле што више речи од речи вода, затим да
се праве реченице у којима ће употребити што више речи са папира и задњи корак
да пронађу „уљеза“ у одређеним речима.
У
трећој активности наставница географије Светлана Николић је са географског
аспекта водила дијалог са ученицима о хидросфери, подели вода на Земљи, о
разликама слатких и океанских вода итд. Затим су ученици одговарали на питања
која су везана за предмет географија.
У четвртој активности наставник математике је
поделио ученике у три групе и свака група је добила по три иста задатка. Свака
екипа је добила помоћни технички прибор за решавање задатака.
У
петој активности наставница физичког васпитања Наташа Вучетић је упознала
ученике са значајем пливања за здравље, са врстама водених спортова, са
познатим спортистима у воденим спортовима.
У
шестој активности наставница хемије Бојана Ковач је ученике упознала са
облицима воде у природи, физичким особинама воде итд... Затим су ученици
испитивали растворљивост датих супстанци
у различитим растварачима.
По
повратку у школу ученици су на картончиће исписали еколошке поруке које су
убодене у плутену таблу и изложене у ходнику школе.
Овакав
облик наставе доноси помаке што се тиче квалитета наставе, пружа већу
динамичност на часу, повезује различите предмете у целину како би ученици
стекли увид у целокупно градиво и спонтано усвајали нова знања.
Ученици
су били задовољни и са нестрпљењем ишчекују сличне часове.
Нема коментара:
Постави коментар